(…)
Italia a fost „acasă” și pentru Alina Ieremciuc timp de șase ani, unde a studiat Relaţii Internaţionale și ulterior a muncit în domeniu. Ea a pornit un business prin Start-Up Nation alături de două prietene, Mirela Irindea și Mariana Solonari, cu experienţă în domeniul consultanţei. „M-am întors acasă pentru că am simţit că doar aici voi putea cu adevărat valorifica tot ce am învăţat în străinătate. În România există mult potenţial, important e să-l recunoști și să reușești să identifici nișele neacoperite sau nesaturate.
De exemplu, Italia este o ţară unde tinerii nu își găsesc joburile dorite, existând acest fenomen al migraţiei numit «fuga dei cervelli», mulţi din ei migrând spre ţări în plină dezvoltare, în care se prevăd creșteri semnificative în următorii ani, implicit și România”, spune Alina Ieremciuc.
Cele trei tinere au ales să creeze cadouri cu tematică tradiţională sub brandul Arta Tradiţiei, în urma discuţiilor pe care le-au avut cu angajaţii din companii care susţineau că nu au cu ce cadouri să meargă în vizite la partenerii lor de afaceri. Investiţia totală în afacere a fost de 47.000 de euro, din care 40.000 de euro bani obţinuţi prin programul ministerului pentru IMM-uri și 7.000 de euro fonduri proprii. „Faptul că am reușit să atragem fonduri nerambursabile a fost un impuls binevenit, dar cel mai important în cazul bussinesului nostru a fost și este asocierea cu cele mai bune două partenere de afacere dar și foarte bune prietene, lucru care ne-a permis să ne exploatăm reciproc exact atuurile în care fiecare din noi excelează”, a menţionat Alina Ieremciuc.
Chiar dacă câteva zeci de persoane se întorc, românii sunt „cei mai plecaţi de acasă” din Europa, potrivit unui raport al Eurostat. De altfel, este dificil să lași în urmă oportunităţile și situaţia financiară stabilă cu care te-ai obișnuit, spun antreprenorii, ce au fost puternic determinaţi de cei dragi să revină în ţară.
(…)
Articol scris de Florentina Nițu, îl găsiți complet în revista Business Magazin 8-14 martie 2021